Codismantlability and projective dimension of the Stanley–Reisner ring of special hypergraphs
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
dedekind modules and dimension of modules
در این پایان نامه، در ابتدا برای مدول ها روی دامنه های پروفر شرایط معادل به دست آورده ایم و خواصی از ددکیند مدول ها روی دامنه های پروفر مشخص کرده ایم. در ادامه برای ددکیند مدول های با تولید متناهی روی حلقه های به طور صحیح بسته شرایط معادل به دست آورده ایم و ددکیند مدول های ضربی را مشخص کرده ایم. گزاره هایی در مورد بعد ددکیند مدول ها بیان کرده ایم. در پایان، قضایای lying over و going down را برا...
15 صفحه اولHypergraphs with high projective dimension and 1-dimensional hypergraphs
(Dual) hypergraphs have been used by Kimura, Rinaldo and Terai to characterize squarefree monomial ideals J with pd(R/J) ≤ μ(J) − 1, i.e. whose projective dimension equals the minimal number of generators of J minus 1. In this paper we prove sufficient and necessary combinatorial conditions for pd(R/J) ≤ μ(J)−2. The second main result is an effective explicit procedure to compute the projective...
متن کاملCharacterization of some projective special linear groups in dimension four by their orders and degree patterns
Let $G$ be a finite group. The degree pattern of $G$ denoted by $D(G)$ is defined as follows: If $pi(G)={p_{1},p_{2},...,p_{k}}$ such that $p_{1}
متن کاملCharacterization of projective special linear groups in dimension three by their orders and degree patterns
The prime graph $Gamma(G)$ of a group $G$ is a graph with vertex set $pi(G)$, the set of primes dividing the order of $G$, and two distinct vertices $p$ and $q$ are adjacent by an edge written $psim q$ if there is an element in $G$ of order $pq$. Let $pi(G)={p_{1},p_{2},...,p_{k}}$. For $pinpi(G)$, set $deg(p):=|{q inpi(G)| psim q}|$, which is called the degree of $p$. We also set $D(G):...
متن کاملthe aesthetic dimension of howard barkers art: a frankfurtian approach to scenes from an execution and no end of blame
رابطه ی میانِ هنر و شرایطِ اجتماعیِ زایش آن همواره در طولِ تاریخ دغدغه ی ذهنی و دل مشغولیِ اساسیِ منتقدان و نیز هنرمندان بوده است. از آنجا که هنر در قفس آهنیِ زندگیِ اجتماعی محبوس است، گسترش وابستگیِ آن با نهاد ها و اصولِ اجتماعی پیرامون، صرفِ نظر از هم سو بودن و یا غیرِ هم سو بودنِ آن نهاد ها، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. با این وجود پدیدار گشتنِ چنین مباحثِ حائز اهمییتی در میان منتقدین، با ظهورِ مکتب ما...
ذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Proceedings - Mathematical Sciences
سال: 2018
ISSN: 0253-4142,0973-7685
DOI: 10.1007/s12044-018-0380-9